Seth Godin is een marketeer, ondernemer, bedrijfsadviseur en auteur van wereldberoemde boeken. Seth Godin is ook een van de meest productieve schrijvers. Voor zijn rekening – 18 boeken. Meer dan de helft daarvan zijn bestsellers. Bijvoorbeeld: “Purple Cow”, “Pit. Hoe leer je eruit te komen en een winnaar te worden ”,“ Trust Marketing ”,“ Idee-virus? Epidemie! Laat klanten werken voor uw verkoop ”en anderen. Om de auteur beter te leren kennen, publiceren we zijn interview, dat hij gaf aan de hoofdredacteur van de westerse editie van Productive! Magazine aan Michael Slivinski. Michael: Hallo Seth! We beschouwen u als een van de meest productieve mensen met wie we ooit contact hebben gehad. Je publiceert 1 boek per jaar en publiceert ook veel posts op je blog … hoe doe je dat? Seth: Nou, ik ga niet naar vergaderingen, ik kijk geen tv … in het algemeen probeer ik me alleen te concentreren op de dingen die voor mij de hoogste prioriteit hebben en doe ik mijn best om die dingen te vermijden die me afleiden. M: Communiceer je niet met je volgers op Twitter, maar ook niet in andere sociale netwerken omdat het lang duurt? S: Ik denk niet dat het er zoveel zijn, ik kan het gewoon niet zo goed doen en in het algemeen doe ik alleen die dingen waar ik het liefst op wil letten. Als ik me ergens op concentreer, ga ik er met mijn hoofd op in en niets kan me afleiden. M: Je hebt nogal wat projecten. Deel uw aanbevelingen met ons, hoe slaagt u erin om ze alle aandacht te geven? S: Ik denk niet dat ik specifieke aanbevelingen kan doen. Alles wat ik doe en alle projecten die ik doe, is eerder mijn innerlijke intuïtie, die me als een kompas vooruit leidt. Als ik, door iets te doen, voel dat dit een uitweg is uit mijn comfortzone, dat ik een beetje bang ben en mijn knieën trillen, dan ga ik de goede kant op. Voor mij is dit een soort innerlijk teken dat mijn pad correct is gekozen. M: Dus dit is ook een soort hint van wat je nu zou moeten doen? S: Ja, dat klopt. Weet je, jullie hebben waarschijnlijk allemaal dit innerlijke gevoel als je bedekt bent met een soort schroom of angst, maar als je jezelf en je angsten zou kunnen overwinnen, dan komt alles goed. M: Wat zou je beginnende auteurs aanbevelen: ga naar een uitgever of probeer je werken zelf op Amazon of andere bronnen te publiceren? S: Ik vind dat je jezelf zeker moet publiceren. Anders kun je eeuwig wachten tot iemand je opmerkt, publiceert en je daardoor gelukkig maakt. Als je besluit om met uitgevers samen te werken … nou, dat is ook niet erg, en ik ken niemand die nee zou zeggen, dat is niet mogelijk. M: Iedereen kent je als de wereldberoemde marketeer die zulke wereldwijde marketingmeesterwerken heeft geproduceerd als The Purple Cow en All Marketers Are Liars. Maar nu ben je meer overgestapt op persoonlijke marketing, te oordelen naar de gepubliceerde boeken “Irreplaceable. Kan ik zonder jou? ” en “Pit. Hoe leer je eruit te komen en een winnaar te zijn ”. Waarom is er zo’n scherpe wending richting persoonlijke marketing? S: Ik denk niet dat dit zo’n serieuze wending is in het onderwerp van mijn boeken. Moderne marketing houdt niet langer rechtstreeks verband met reclame. Adverteren is wat het team doet. Marketing daarentegen is een activiteit die door één persoon kan worden uitgevoerd. In mijn onderzoek ontdekte ik dat mensen vaak heel weinig tijd besteden aan het ontwikkelen van zichzelf als een persoonlijk merk. Ze denken dat ze hier geen tijd voor hebben, dat ze onwaardige en onopvallende persoonlijkheden zijn, dat ze niet zullen slagen, etc. Dus besloot ik mijn gedachten op te schrijven over hoe dit kan worden veranderd. En welke onmiskenbare voordelen marketing u kan bieden bij het ontwikkelen van uw eigen merk en reputatie. M: Volgende punt: praktische aspecten van bloggen. Ik blog zelf en ik denk dat veel mensen hetzelfde doen … maar na een tijdje geven veel mensen deze hobby op. Hoe slaag je erin om zo lang en productief te bloggen? S: Nou, ik denk dat het belangrijkste aspect van bloggen is dat als je alleen voor andere mensen schrijft, je snel teleurgesteld zult zijn. Zelfs als niemand ter wereld mijn blog leest, zal ik daar nog steeds schrijven. En veel van mijn vrienden die net als ik bloggen, zullen je hetzelfde vertellen. Als je wilt dat je blog populair is, doe het dan niet voor geld, opmerkingen, bereik, verkeer, etc. Zeg gewoon tegen jezelf: ‘Dit is een geweldige kans voor mij om de wereld over mijn gedachten te vertellen. Wat ik zal doen. “ M: Ter zake! Vertel ons over uw typische dag? S: Ik heb geen gewone dagen. Ik probeer me te concentreren op het anders maken van mijn dag. M: OK, hoe vind je de tijd om je boeken te schrijven? S: Als ik wil schrijven, dan schrijf ik, dat is alles. In principe besteed ik de hele dag aan dit werk, aangezien het een grote vergissing zou zijn om me op andere dingen te concentreren. M: Wat ga je doen als iemand je op zulke momenten stoort? Vraag bijvoorbeeld om een interview? S: Ik geloof dat ik op zulke momenten, ongeacht wie mij zegt of schrijft, hoogstwaarschijnlijk “nee” zal zeggen. Ik voel me vreselijk slecht omdat ik niet alle evenementen kon bijwonen waarvoor ik was uitgenodigd, ik geen interviews kon geven aan iedereen die het mij vroeg, en ik heb niet iedereen geholpen die het nodig had. Maar ik moet gewoon doen wat op dit moment echt belangrijk voor me is. Op tijd ‘nee’ leren zeggen is erg belangrijk als je je doelen wilt bereiken. M: Het is goed dat je ons soms kunt plezieren met je optredens op verschillende conferenties. Omdat we dan uw video-uitvoeringen keer op keer kunnen bekijken. Ik hou vooral van je “Lizard Brain”, ik heb deze show vaak gezien en gedeeld met mijn familie en vrienden … S: Ja, ik denk dat dit een apart gespreksonderwerp is. De belangrijkste reden waarom ik spreek, is omdat ik erin geïnteresseerd ben en het kan. Ik wil de hele wereld vertellen over mijn ideeën, ik wil dat ze zich verspreiden. Als u denkt dat uw naam en reputatie op het spel staan, dat er momenteel alles op het spel staat, zult u eerlijker en geloofwaardiger zijn. En dit is de belangrijkste reden voor succes. M: Ja, dat is zo. Ik weet dat je het erg druk hebt. Hoe vind je de balans tussen werk en privé? Lukt het je om genoeg tijd aan je gezin te besteden? S: Weet je, het is grappig. Niemand zal je ooit vragen: “Je werkt zo hard. Hoe vind je tijd om te lunchen of dineren? ” Of: “Hoe vind je tijd om te slapen?” Over het algemeen vind ik het niet interessant om te praten over hoe ik mijn privéleven en werk combineer. Ik geloof dat het een kwestie van discipline is om beide te kunnen combineren. En als u bijvoorbeeld veel tijd aan uw werk besteedt, maar weinig aan uw gezin, wees dan voorbereid op mogelijke ongewenste gevolgen. M: Helemaal juist. Maar ik wil er ook aan toevoegen dat iemand moet doen wat hij leuk vindt, wat hem het meest interesseert. Dan kan hij veel bereiken. Wat denk je? S: Ja. Nu is er een echte revolutie in de hoofden van mensen. Ik denk dat ik dit interview zou eindigen met de woorden: “Je staat nu op een kruispunt. En het is aan jou om te beslissen welke kant je op gaat. Of misschien wil je gewoon op één plek staan? Maar dit is ook een keuze. Kijk in jezelf en neem de juiste beslissing. “ …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»! instagram marketing marketing book
|
https://marketingbook.shop |