Het Thuisgevoel
Image default
Aanbiedingen

Zoekmachine optimalisatie gebruiken

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Met zoekmachine optimalisatie ga je jouw online vindbaarheid in de zoekmachine verbeteren.
Iedereen kan op pagina 1 komen met een bepaalde zoekterm.
Dit vergt echter wel tijd en geduld omdat dit meestal 9 maanden of langer duurt.
Dat komt omdat Google SEO niet alleen kijkt naar de waarde die andere sites aan jou geven. 
Maar zij kijken ook naar hoe oud jouw domein is en of je gebruik maakt van een SSL certificaat.
Dit straalt namelijk meer vertrouwen uit als links omdat je deze in principe kunt kopen.
Het inspelen op trends is ook een slimme optie om snel nieuwe klanten te vinden.

Wat kun je bereiken met zoekmachine optimalisatie?

Met zoekmachine optimalisatie is het doel altijd om hoger in Google, Bing of andere zoekmachines te komen.
Hier komen namelijk ook de meeste bezoekers uit wereldwijd.
Het exacte getal van onderzoek in 2020 is 94% dat gebruik maakt van de zoekmachine.
Met een hogere positie word jouw bedrijf vaker getoond en komen er dus ook meer klanten naar jouw website toe.
Ook snelheid is een belangrijke rankingsfactor voor de positie in de zoekmachines.
Het hoogste doel wat je kunt bereiken is de eerste positie.
Maar soms zet je het ook in om op meerdere zoekwoorden gevonden te worden.

De belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie

Er zijn 4 onderdelen die belangrijk zijn voor een goede en hoge positie.
Beginnend bij de content die je aanbied.
Het is slim om je producten zowel kort als lang te beschrijven zodat gebruikers kunnen kiezen wat ze lezen.
Een voordeel van lange teksten is dat je op meer zoekwoorden word gevonden.
De snelheid van een website moet onder de 5 seconden zijn en bij voorkeur onder de 3 seconden.
Zo verlies je minder klanten en krijg je een lagere bounce rate.
En dat resulteert weer in meer klanten en een hogere positie

De laatste 2 punten van zoekmachine optimalisatie
Als laatste heb je nog 2 punten van zoekmachine optimalisatie die onmisbaar zijn.
Dat is namelijk linkbuilding van zowel interne als externe links.
Links van andere websites die een goede domein en pagina autoriteit hebben zorgen ervoor dat jij hier ook in kunt delen. En dat zorgt er dus weer voor dat jij ook een hogere autoriteit krijgt.
Als laatste zijn de meta gegevens heel belangrijk.
Hier moet je altijd je zoekwoorden in vermelden.
In zowel de pagina titel, URL en meta omschrijving.
Ook in de tekst horen deze woorden met enige regelmaat terug te komen.