Het Thuisgevoel
Image default
Media

Groeien met jou bedrijf? Welke Marketingmix kan je gebruiken voor succes

Een marketingmix is een mix van tools die je gebruikt om jouw potentiele doelgroep te bereiken. Als je erachter komt waar je jouw doelgroep kan bereiken en wat voor hen belangrijk is, dan weet je zeker dat je een grote kans hebt hier goed op in te spelen. Maar hoe kom je hier nou achter? Wij vertellen je meer in dit artikelen!

Welke tools zijn er?

Er zijn verschillende tools die je kan gebruiken. De meeste bekende tools zijn:

–       Zoekmachine marketing

–       Social media advertising

Deze tools kan je weer onderverdelen onder een aantal categoriën.

Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing is te verdelen onder SEO en SEA.

Onder SEO verstaan we Search Engine Optimalisation en dit zijn de organische zoekresultaten. Je kan met je website hoger in google komen, als de zoekmachine jouw website dusdanig leest dat deze ook waardevolle informatie biedt aan degene die hiernaar zoekt. Je kan erachter komen of jouw doelgroep hier te vinden is door tools te gebruiken zoals semrush, ahrefs of ubbersuggest. Je kan namelijk via deze tools kijken wat het zoekvolume is per maand. Wordt er veel op gezocht dan is dit interessant en anders niet. Vaak bij een nieuw product waar men nog niet echt mee bekend is, dan wordt hier ook vrijwel niet opgezocht.

SEO verijst wel veel expertise aangezien dit uiteindelijk het meeste betaalbare bezoek naar je website kan creëren, wil ieder bedrijf bovenaan in google komen. Dus mocht je zelf niet genoeg kennis hebben ga dan eens in gesprek met een full service marketing bedrijf die je overal mee kan ondersteunen. Dat betekendt niet dat ze alles uit handen moeten nemen, maar mocht je vragen hebben, dan kan je hier wel altijd terecht!  

Onder SEA verstaan we Search Engine Advertising en met deze methode betaal je een bedrag per click of vertoning. Het bedrag is afhankelijk van de concurrentie. Het voordeel van SEA is dat je direct resultaat hebt en dat je makkelijker kan filteren op gebied!

Buiten dat je kan kijken of er veel op een trefwoord wordt gezocht en dat je met SEA kan filteren op locatie; is er weinig te filteren op bijvoorbeeld leeftijd, man/vrouw of beroep. 

Hoe kan je filteren op social media

Bij social media heb je een ruime keuzen er zijn namelijk veel social media kanalen beschikbaar, maar welke kan je nou het beste gebruiken voor welke doelgroep of branche?

Als we het hebben over social media kanelen kan je denken aan Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Youtube, Snapchat, Tiktok etc.

Bijna iedere tool kan je filteren op beroep, leeftijd, man/vrouw, locatie, interesses en nog veel meer. Doordat je goed kan filteren wordt social media meer en meer gebruikt voor marketing doeleinden!

https://allinone-media.nl/